سرخط خبرها

قطره‌های خون، راز سرقت‌های سریالی زن و شوهر میانسال را برملا کرد

  • کد خبر: ۲۰۰۶۱۲
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
قطره‌های خون، راز سرقت‌های سریالی زن و شوهر میانسال را برملا کرد
قطره‌های خون ریخته کف منزل مسکونی، ذهن مأموران را درگیر کرده بود. این احتمال وجود داشت که یکی از سارقان هنگام دستبرد به این خانه، زخمی شده باشد.

به گزارش شهرآرانیوز سارقان هیچ سرنخی از خود به جا نگذاشته بودند. انگار خانه‌هایی را برای سرقت انتخاب کرده بودند که هیچ دوربین مداربسته‌ای اطرافش نباشد، بنابراین هیچ تصویری از چگونگی سرقت وجود نداشت. در حالی تعدادی سرقت از منازل در شمال شهر به پلیس گزارش شد که پیگیری‌های بعدی این احتمال را که پلیس مشهد با یک باند روبه‌رو باشد، تقویت کرد. بررسی میدانی از صحنه جرم، یگانه راه پیش روی پلیس بود.

در بررسی یکی از صحنه‌های سرقت مشخص شد که سارقان در نبود ساکنان این منزل، پس از شکستن شیشه در، وارد خانه شده و مقادیری طلا و جواهر، یک دستگاه لپ‌تاپ و دیگر وسایل باارزش به ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیون تومان را سرقت کرده‌اند. درست در لحظه‌ای که مأموران قصد بازگشت داشتند، متوجه چند لکه خون مقابل در ورودی پذیرایی این خانه شدند. پرس‌وجو از اهالی منزل درباره زخمی‌شدن آن‌ها بی‌نتیجه بود و مأموران متوجه شدند که سرنخی مهم کشف کرده‌اند، سرنخی که خیلی زود منجر به انهدام یک باند خانوادگی سرقت در مشهد شد.

قطره‌های خون ریخته کف منزل مسکونی، ذهن مأموران را درگیر کرده بود. این احتمال وجود داشت که یکی از سارقان هنگام دستبرد به این خانه، زخمی شده باشد. این سرنخ توجه سرهنگ احمد نگهبان، رئیس پلیس مشهد را نیز به خود جلب کرد و از کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد خواست تا این سرنخ مهم را پیگیری کنند.

تیم رسیدگی‌کننده پرونده با استفاده از شیوه‌های پلیسی و همچنین بهره‌گیری از سرنخ به‌جامانده از متهمان که احتمالا هنگام تخریب شیشه در ورودی یکی از آن‌ها زخمی شده باشد، توانستند یک متهم سابقه‌دار و معتاد را شناسایی و او را تحت تعقیب شبانه‌روزی قرار بدهند.

تحقیقات برای دستگیری متهم در حالی آغاز شد که این فرد جا و مکان مشخصی نداشت و همین موضوع موجب شده بود تا دستگیری متهم به وقفه بیفتد. سرانجام مأموران توانستند مخفیگاه متهم را در بولوار طبرسی شمالی شناسایی کنند.

کارآگاهان پلیس آگاهی پس از هماهنگی‌های لازم قضایی در اقدامی ضربتی و غافل‌گیرانه متهم و همدستش را که زنی جوان و معتاد است، دستگیر کردند و با بازرسی از محل تعداد زیادی آچارآلات، دو دستگاه کامپیوتر خودرو، دو تلفن همراه مسروقه و تعدادی لوازم داخل خودرو کشف کردند.

متهم چهل‌وسه ساله باتوجه‌به مستندات به دست آمده از مخفیگاهش و دیگر مدارکی که نقش او را در سرقت‌ها نشان می‌داد، طی چند مرحله بازجویی به دو فقره سرقت منزل، یک دستگاه موتورسیکلت و ۴۸‌فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو در محدوده بولوار طبرسی شمالی و جنوبی، پنجتن، گلشهر، وحید، رسالت، شفا و خواجه‌ربیع با همدستی همسرش و فروش اموال مسروقه به فردی مال‌خر در حاشیه شهر مشهد اعتراف کرد.

متهم درباره اینکه چرا اقدام به سرقت می‌کرده است، اعتراف کرد که با همسرش به طور موقت ازدواج کرده است و به‌خاطر اینکه هر دو از سوی خانواده‌هایشان طرد شده‌اند، برای تأمین موادمخدر و هزینه‌های زندگی اقدام به سرقت می‌کرده‌اند و مکان زندگی‌شان نیز پاتوق‌های اعتیاد بوده است.

در ادامه نیز مال‌خر اموال مسروقه شناسایی و متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->